Post So maja 20, 2017 7:34 pm

Podstawowa wiedza na temat treningu ciała

Trening jest ważnym czynnikiem wchodzącym na rozwój sylwetki. Stanowi on powodem do tego żebym nasze mięśnie się rozwijały. Że teraz niektórzy myślą, a co zatem istnieje trening wystarczy pójść na siłownie pomachać ciężarkami i gotowe. Przecież nie! By w wszystek spotęgować rozwój muskulatury nie tylko trzeba ćwiczyć jednak trzeba wiedzieć jak ćwiczyć. Trening kulturystyczny bądź fitness polega na wprowadzeniu mięśni do oczekiwanego przez nas stanu. Niezmiernie istotne jest, aby rozumieć biologiczny rozwój mięśni. Osoby zainteresowane rozwojem masy mięśniowej muszą zdawać sobie sprawę, że proces ten liczy na budowaniu mikrouszkodzeń w tkance mięśniowej, które zaistniały w końca naderwania ich (przez duże ciężary) podczas treningu. Wiedząc o tym, że nasze mięśnie pragną być przeprowadzane, musimy uczynić je w części do takiego stanu, żebym nie mogły spowodować już żadnej pracy. Dopiero kolejne powtórzenia da im przerwa (najczęściej wynosząca 60-120 sekund). Nie możemy przeciążyć mięśni w liczbie serii, bo w współczesnej nie posiadali już sił wykonać poprawnie założonej wcześniej ilości powtórzeń. A całą swoją siłę powinniśmy zastosować w zeszłej i przedostatniej serii. Złotą wartością w roli nad przyrostami jest łamanie granicy bólu i odporności. Skoro nie jesteśmy zainteresowani, wydawać nam się może, iż to, co spowodowali, jest szybko szczytem swoich oferty. Jednak wystarczy trochę samozaparcia, aby wykonać jeszcze jedno do dwóch powtórzeń. Te te, wyciągnięte z ostatnią kroplą potu, są pierwsze w przyroście masy mięśniowej, wtedy mięsień jest słaby maksymalnie. Osoby rzeźbiące się nie mają tegoż przedmiotu, bo w ich treningu bierze się przede wszystkim technika (nie wykorzystuje się tu dużych ciężarów) oraz dynamika. Ponieważ dla pani otyłej bierze się redukcja tłuszczu, trening powinien być zupełni i koniecznie zakończony 15-30 minutami ćwiczeń cardio. Zanim zaczniemy rozpisywać minicykle (czyli rozpisanie treningu na dni tygodnia), musimy zastanowić się nad celem, jaki zamierzamy osiągnąć. Sukces osiągniemy wyłącznie wtedy, kiedy rozpiszemy sobie ruchy na moment np. roku. Więc możemy logicznie uporządkować swój czas spędzony na siłowni. Samą z zasad, jaką powinniśmy się kierować, są pory roku: w zimie najlepiej wyglądać ciężkie cykle duże lub siłowe, natomiast wiosna i lato są idealne na powierzchnię (gdy upały powodują wypacanie i minus apetytu). Nie przedstawia żelaznych zasad w tej części, powinniśmy obserwować nasze ciało. Że na dowód dobrze przybieramy na mocy, to by ładnie wyglądać latem, powinniśmy trochę dobrze w kwietniu zacząć ćwiczyć na wagę. Daleko jest rozpisać sobie na wstępie sprawy z obowiązkami taki makrocykl, żeby być panoramiczny pogląd na wysiłek i zapobiec dezorientacji. Makrocykle powinny być od 4 do 6 tygodni, bo po ostatnim stanie mięśnie zapoznają się do konkretnego sporcie i nie stanowi on teraz tak efektywny. Długie dawanie tego samego treningu zmierza do przetrenowania (znudzenia, senności, braku apetytu, braku efektów itp.). Między makrocyklami musimy odpocząć, pozwolić mięśniom całkowicie się zregenerować i skończyć je do nowego etapu. To czynnik bardzo często bagatelizowany przez amatorów, a jakże ważny. Trening regeneracyjny istnieje od 1 do2 tygodni. Nie ufa on na całym zaprzestaniu ćwiczeń - kobiety mające naprawdę dużą odległość w treningach powinny zastosować “trening dla młodych”. A osoby, które oddały swój cykl, prowadzą go przez 7 do 14 dni, tylko ze bardzo mniejszą intensywnością - zmniejszamy ilość ćwiczeń o 1- 2 na każdą grupę mięśniową i zmniejszamy ciężar (tak aby mieć 4-5 powtórzeń w zapasie, których nie wykonujemy). Wtedy możemy rozpocząć kolejny poważny cykl. Bardzo poważnym elementem przed rozpoczęciem każdego wysiłku fizycznego jest rozgrzewka. Uzna ona na swobodne rozluźnienie zesztywniałych mięśni oraz stawów, poprawi latanie i zapewni odpowiednią koncentrację. Poprawnie przeprowadzona rozgrzewka powinna objąć przede każdym rozciągnięcie poszczególnej grupy fizycznej i wykonanie stawów do rzeczy.