Post Wt maja 23, 2017 11:49 am

Produkty w czasie ciąży

Nie tworzy artykułu spożywczego, który by zawierał wszystkie potrzebne składniki pokarmowe w odpowiednich ilościach. Dlatego mało urozmaicona dieta może tworzyć niedobory różnych składników odżywczych. Codziennie należy spożywać produkty zbożowe, mleczne, wysokobiałkowe, warzywa i produkty, a także niewielką zawartość tłuszczów roślinnych. Zapewnienie różnorodności jedzonych pokarmów w trakcie ciąży nabiera szczególnego znaczenia. Zapotrzebowanie na wybrane składniki odżywcze istnieje w współczesnym terminie wielu dłuższe niż przed ciążą, podczas gdy zapotrzebowanie energetyczne dodaje się w dość niskim stopniu. Dzięki właściwemu doborowi dobrych produktów spożywczych w prawidłowych proporcjach łatwiej jest uniknąć niedoborów pokarmowych, które podczas ciąży zdarzają się często. Liczbę posiłków ciężarna powinna zwiększyć do 5-6 w czasie dnia. Powinna unikać długich przerw między posiłkami, by stężenie glukozy we natur podczas całej dzienie było niezmiernie wyrównane. Bierze zatem niezwykłe znaczenie u kobiet mających ochota do cukrzycy W terminie poprzedzającym ciążę niezmiernie ważne jest zachowanie odpowiedniej wagi ciała. Posiada zatem ważne stanowienia dla odpowiedniego jej wzrostu, a przede wszystkim dla podzielenia na świat dziecka o odpowiedniej masie urodzeniowej. Według zaleceń WHO odpowiedni zakres BMI (wskaźnik wagi ciała) wynosi 18,50-24,99 kg/m2 . Za niska waga ciała matki przed ciążą łączy się ze podwyższonym ryzykiem urodzenia dziecka o niskiej wadze urodzeniowej, natomiast nadwaga (BMI 25-29,9 kg/m2), a często otyłość (BMI > 30 kg/m2 ), z ryzykiem makrosomii. Powinien też pamiętać, że nadmierna masa ciała matki może przysporzyć się u niej do wzroście zespołu metabolicznego. Podczas ciąży niebagatelne miejsce ma dobry przyrost wagi ciała. Zalecane zakresy przyrostu wagi ciała, w relacje od BMI przed ciążą. Przestrzeganie tych zaleceń minimalizuje ryzyko wystąpienia zaburzeń rozwoju wewnątrzmacicznego, zarówno za małej masy urodzeniowej, jak i makrosomii. Ponieważ dla zachowania dobrego bilansu energetycznego, oprócz odpowiedniego zużycia energii, wielkie uznanie jest więcej aktywność fizyczna, ciężarna, gdyby nie ma przeciwwskazań medycznych związanych z ciążą, winna być zdolna ruchowo, dużo spacerować, wykonywać swoje ćwiczenia.